کد خبر: 315182
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

جام‌جهانی فوتبال زنان

روز بد ماتیلداهای استرالیایی در ضربات پنالتی

در دومین دیدار از روز نخست بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی فوتبال زنان، نروژ موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر یک استرالیا را شکست دهد و به دور یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کند. این بازی در وقت قانونی با نتیجه یک-یک به پایان رسیده بود.

روز بد ماتیلداهای استرالیایی در ضربات پنالتی
کد خبر: 315182
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‎ نگار انسان- در دیدار دیشب بین تیم‌های نروژ و استرالیا، نروژ در ضربات پنالتی توانست با پنالتی نهایی اینگرید سیشتا اینگن پیروز میدان شود. نروژ با این برد بعد از آلمان، دومین تیمی بود که توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی صعود کند.


استرالیا بازی را هجومی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی هم سام کِر یک موقعیت بسیار خطرناک داشت که توسط کایتلین فورد دفع شد.


اما در ادامه این تیم نروژ بود که با حملات متعدد توانست در دقیقه 31 بازی دروازه استرالیا را با گل ایزابل هرلوسن باز کند.


کمی بعد از به ثمر رسیدن این گل بود که یک پنالتی برای استرالیا توسط داور تشخیص داده شد، اما با چک VAR این پنالتی مردود اعلام شد.


در جریان وقت قانونی این بازی‌ دو تیم موقعیت‌های فراوانی داشتند، تا اینکه در دقیقه 83، الیزا کلوند نایت گل مساوی را از روی نقطه کرنر برای استرالیا به ثمر رساند و این بازی به وقت اضافه کشیده شد.


آلنا کندی، یکی از بازیکنان تاثیرگذار استرالیا، در وقت اضافه، در دقیقه 104، با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد.


بازی در وقت اضافه هیجان زیادی داشت و دو تیم می‌توانستند به گل برسند، اما در نهایت این دیدار با همان نتیجه به پایان رسید تا اولین دیداری باشد که در این جام‌جهانی به ضربات پنالتی کشیده می‌شود.


نروژ اولین پنالتی خود را تبدیل به گل کرد، اما اولین پنالتی استرالیا توسط سام کِر کاپیتان این تیم از دست رفت. ضربه ازدست‌رفته‌ی سام کِر بر عملکرد دیگر بازیکنان تیم ملی استرالیا تاثیر گذاشت؛ عملکرد ماتیلداهای استرالیایی در ضربات پنالتی ناموفق بود.


مارتین شوگرن، سرمربی تیم فوتبال نروژ، در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «از کنترل و مدیریت استرس و فشار در طول این بازی راضی هستم.»


سرمربی تیم فوتبال استرالیا، که از نتیجه به‌دست‌آمده تیم خود بسیار ناراحت بود، گفت: «نمی‌دانم کلمه‌ای برای توصیف حال کنونی من وجود دارد یا نه، اما مهم‌تر از آن این است که دختران تیم من چه احساسی دارند.»


آنتی میلیسیک درباره از دست رفتن پنالتی سام کِر گفت: «تنها بازیکنان بزرگ پنالتی‌ها را از دست می‌دهند، چون بازیکنان کوچک جرات زدن ضربه پنالتی را به عنوان نفر اول ندارند.»


نروژ از سال 2007 به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام‌جهانی صعود نکرده بود و این اولین بار بعد از 12 سال است که به مرحله بعد مسابقات جام‌جهانی رفته‌ است. مسابقه بعدی نروژ روز پنجشنبه با یکی از دو تیم انگلیس یا کامرون برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها