کد خبر: 349210
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نمایندگان وابسته به سه فراکسیون طرح تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها را امضا کردند/ شرایط مناسبی در زندان‌ها برای نگهداری زندانیان نداریم/ قطعاً نظر قوه قضاییه پرسیده و در طرح مجلس لحاظ می‌شود

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: اتفاقاتی که اخیراً در زندان‌ها رخ داد نشان‌دهنده این است که کنترل و نظارت صحیحی بر زندان‌ها وجود ندارد که به راحتی یک زندانی، زندانی دیگر را به قتل می‌رساند.

نمایندگان وابسته به سه فراکسیون طرح تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها را امضا کردند/ شرایط مناسبی در زندان‌ها برای نگهداری زندانیان نداریم/ قطعاً نظر قوه قضاییه پرسیده و در طرح مجلس لحاظ می‌شود
کد خبر: 349210
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به طرح نمایندگان به منظور تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها، گفت: اطلاعات و اخباری که از زندان‌ها می‌آید و مسائلی که مسئولان سازمان زندان‌ها مطرح می‌کنند حکایت از این دارد که ما بعضاً شرایط مناسب و استانداردی در حوزه نگهداری زندانیان نداریم.

او ادامه داد: از سویی دستگاه قضایی برای هر زندان یک قاضی ناظر بر زندان انتخاب می‌کند که آن قاضی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی دارد و کمتر می‌توانند به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس توضیح داد: اتفاقاتی که اخیراً در زندان‌ها رخ داد نشان‌دهنده این است که کنترل و نظارت صحیحی بر زندان‌ها وجود ندارد که به راحتی یک زندانی، زندانی دیگر را به قتل می‌رساند. همچنین وجود برخی مسائل ناامن‌کننده و توجه به وضعیت فرهنگی و وضعیت اجتماعی زندانیان، مراقبت‌های بعد از خروج و... سبب شکل‌گیری این نگاه شده که در کنار نظارت دستگاه قضایی، مجلس هم از بعد نظارتی‌اش استفاده کند.

او ادامه داد: البته نه تنها مجلس بلکه سه قوه باید امکان داشته باشند که فضایی را که زندانیان در آن زندگی می‌کنند مدیریت کنند و جامعه نسبت به سرنوشت آنها بی‌تفاوت نباشد.

کمالی‌پور در پاسخ اینکه آیا قوه قضاییه موافق این طرح است گفت: نظر قوه قضاییه درباره این طرح هنوز مشخص نیست. طرح تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها طرح خامی است که توسط نمایندگان امضا شده و باید به کمیسیون تخصصی برود و در کمیسیون تخصصی قطعاً نظر قوه قضاییه پرسیده و لحاظ می‌شود.

او در مورد امضاکنندگان طرح تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها گفت: افرادی از سه فراکسیون سیاسی این طرح را امضا کرده‌اند و این طرح مربوط به یک فراکسیون نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها