کد خبر: 664364
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ ۲۲:۵۱:۴۳
| |

قاضی‌زاده هاشمی:

به همه زوج ها، یک میلیارد تومان وام قرض الحسنه می دهم

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ما در یک بسته موانع ازدواج که شامل مسکن، شغل، سربازی و جهیزیه است را حل‌وفصل می‌کنیم. لذا، به هر زوج جوانی که ازدواج کنند، یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم.

به همه زوج ها، یک میلیارد تومان وام قرض الحسنه می دهم
کد خبر: 664364
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ ۲۲:۵۱:۴۳

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم و از خانم خانه‌دار پشتیبانی کنیم و ظرفیت مشارکت اقتصادی فوق العاده‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (شنبه، دوم تیرماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با عنوان پرسش جمهور پخش شد، گفت: شب گذشته در برنامه مناظره انتخاباتی اقوام عزیز عرب و مازندرانی‌ها از قلم افتادند که از اینجا نسبت به آنان ادای احترام می‌کنم. 

وی افزود: تاریخ ۷ هزار سال اقوام ایرانی مسالمت آمیز یک ایران متحد درست کرده‌اند. در این دوره به خاطر فشردگی برنامه و خوب نبودن وضعیت مالی

خیلی نتوانستم به سفر استانی بروم و برای گفت‌وگو با مردم به سکوهای رایگان بسنده می‌کنم.

نرخ باسوادی خانم‌ها بعد از انقلاب اسلامی به ۹۳ درصد رسیده است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اهمیت بانوان در دولت آینده او، تصریح کرد: خانم‌ها پس از انقلاب اسلامی بسیار رشد کردند و نرخ باسوادی در میان آن‌ها به ۹۳ درصد رسیده است. 

وی افزود: از یک طرف هم نرخ تحصیلات دانشگاهی نیز از ۴.۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است در حالی که میزان مشارکت اقتصادی آن‌ها ۱۵ درصد است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ باید عنوان کنم که متاسفانه در مؤلفه‌های جهانی خانه‌داری را به عنوان شغل در نظر نمی‌گیرند که کمی با فرهنگ ما متفاوت است. اولاً باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم و از خانم خانه‌دار پشتیبانی کنیم. ثانیاً، ظرفیت مشارکت اقتصادی فوق العاده‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباطی بین او و دولت نهم و دهم وجود دارد عنوان کرد: بنده جزو مدیران دولت نهم و دهم بوده‌ام.

وی افزود: البته عمده دوستان حاضر در دولت شهید رئیسی از دوران دولت نهم و دهم به حوزه کلان وارد و کار آزموده شده‌اند. البته مشاورین رئیس دولت نهم و دهم نیز برخی اوقات با بنده همراهی می‌کنند.

یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به زوج‌‌های جوان اعطا می‌کنیم

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان تصریح کرد: ما ۱۱ تا ۱۳ میلیون جوان مجرد داریم که تمایل به ازدواج دارند اما امکان ازدواج برای آن‌ها وجود ندارد. البته دولت وظیفه دارد برای ازدواج جوانان موانع را رفع کرده و تسهیلات اعطا کند.

وی افزود: ما در یک بسته موانع ازدواج که شامل مسکن، شغل، سربازی و جهیزیه است را حل‌وفصل می‌کنیم. لذا، به هر زوج جوانی که ازدواج کنند، یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها