کد خبر: 664235
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۳:۰۳:۳۸
| |

مناظره | پزشکیان: زاکانی یا جای خدا نشسته یا جای مردم که می‌گوید نمی‌گذارد من رئیس‌جمهور شوم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.

مناظره | پزشکیان: زاکانی یا جای خدا نشسته یا جای مردم که می‌گوید نمی‌گذارد من رئیس‌جمهور شوم
کد خبر: 664235
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۳:۰۳:۳۸

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگر صحبت های خود گفت: در رابطه با بحث سینما و هنر ما مشکلاتی داریم که در رابطه با این مشکلات موانعی برداشته شود . امسال ۱۷ فیلم در فستیوال‌های بین المللی ما زیرزمینی یا در پخش خارجی بود که در خود ایران نتوانستند پخش شوند و در خارج جایزه گرفتند. اینکه هنرمندان ما زیرزمینی کار کنند، آسیبی است که باید اصلاح شود و ما باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. امثال آقای اصغر فرهادی در خارج موفق هستند و باید در ایران از ایشان استفاده کرد.

وی افزود: در مورد زندگی مردم، مسکن مهر را در زمان آقای احمدی نژاد ساختیم اما این مجموعه‌ها پیوست فرهنگی نداشتند و ما مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این محیط‌های زندگی را داریم.

پزشکیان با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی ما مشکل گرانی کتاب‌ها را داریم، گفت: این طبیعتا باعث کاهش کتابخوانی می‌شود. در این حوزه باید در مدارس کار را شروع کرد و باید تشویق صورت گیرد. معلمان ما باید برای کتابخوانی جایزه تعیین کنند تا بچه‌های ما از مدرسه کتابخوانی را یاد بگیرند. فرهنگ کتابخوانی از جوانی و کودکی باید شروع شود و در بزرگسالی ترویج این فرهنگ دشوار است. ما باید در این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در دولت آینده اگر رای مردم را داشتیم، حتما دولت باید به حوزه سینما کمک کند. موانعی که در برابر کارگردانان، بازیگران و هنرمندان است باعث ممنوع الخروجی یا ترک کشور می‌شود، باید برداشته شود.

وی در پاسخ به ادعای زاکانی در دور قبل که گفت نمی‌گذارمپزشکیان رئیس‌جمهور شود، گفت: اینکه آقای زاکانی فرمودند نمی‌گذارند بنده رئیس جمهور شوم، احتمالا ایشان یا جای خدا را گرفته یا جای مردم! اما این مردم هستند که تعیین می‌کنند چه کسی به آن‌ها خدمت کند و ان‌شا‌الله بتوانیم ما با همراهی مردم خدمت کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها