کد خبر: 663908
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۸:۱۶
| |

استاد قلابی از دانشجویان دزدی می‌کرد تا خوشگذرانی کند

سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی‌شهر جا زده و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

استاد قلابی از دانشجویان دزدی می‌کرد تا خوشگذرانی کند
کد خبر: 663908
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۸:۱۶

سارقی با معرفی خود به عنوان استاد یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای مختلف دست به 88 فقره سرقت لپ تاپ و وسایل الکترونیکی زد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی وقوع سه فقره سرقت لپ تاپ در دو دانشگاه شهر سمنان و ایجاد جو ناامنی در محیط‌های آموزشی، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

ماموران با استفاده از شیوه‌های نوین و هوشمندانه کشف جرم، تحقیقات محلی و بررسی ابعاد مختلف موضوع توانستند هویت سارق و محل اختفای وی در شهر کرج را شناسایی کرده و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخه و اخذ حکم قضایی نیابتی وی را در محل اختفایش که یک پانسیون اجاره‌ای بود، دستگیر کنند.

در مخفیگاه‌های متهم در شهرهای کرج و تهران تعداد زیادی لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، آی‌پد و ... کشف و ضبط  و در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس مشخص شد سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی‌شهر جا زده و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

متهم به 88 فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرد و مشخص شد از دیگر شگردهای این سارق حرفه‌ای این بود که پس از گرفتن تاکسی‌های اینترنتی ، با چرب‌زبانی و بهانه‌های مختلف موبایل رانندگان را گرفته و از آنها سرقت کرده بود.

متهم انگیزه خود از این اقدامات را تهیه پول برای خوشگذرانی و تلاش برای تهیه هزینه سفر به خارج از کشور عنوان کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها