کد خبر: 665434
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۵:۵۴
| |

با قانون حجاب برای زنان مشکل به وجود آورده‌اند

فریده غیرت گفت: با کمال تاسف در سال‌های اخیر با عدم برابری بین زن و مرد بسیار در جامعه روبه‌رو بوده‌ایم. در عدم مساوات میان زنان و مردان، متاسفانه مشکلاتی در جامعه پیش آمده است، از جمله قانون حجاب را برای زنان مطرح کرده‌اند که هنوز سرنوشت آن مشخص نیست.

با قانون حجاب برای زنان مشکل به وجود آورده‌اند
کد خبر: 665434
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۵:۵۴

فریده غیرت، وکیل پایه یک دادگستری درخصوص تحقق عدالت جنسیتی با روزنامه اعتماد گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

 

  • مطالبات زنان و مردان همانند هم هستند و هیچ تفاوتی بین مطالبات این دو وجود ندارد. اگر عده‌ای در این تفکر بوده‌اند که جامعه زنان و مردان را از همدیگر منفک و حقوق این دو را از همدیگر جدا کرده و مورد تمایز قرار دهند، این روند کاملا اشتباه و کار غلطی است که در طول سالیان اخیر دیده و انجام شده است.
  • جامعه ما به نیمی از زنان و مردان تقسیم شده است، همه باید از یک حقوق مساوی برخوردار باشند. اگر به اعتقادات مذهبی و قرآن مراجعه شود، می‌توان مشاهده کرد که هرگز تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است. زن و مرد هر دو انسان و دارای حقوق مساوی هستند.
  •  تفاوت‌های فیزیکی زنان و مردان نباید مانع از احقاق حقوق یک جنس شود. یکسری خصوصیات در زنان و بالطبع یکسری خصوصیات دیگر در مردان است. خصوصیات فیزیکی نباید در حق و حقوق افراد تفاوت ایجاد کند. نمی‌توان گفت چون ساختار بدنی و فیزیکی زنان با مردان متفاوت است، از حقوق مساوی برخوردار نباشند. اگرچه ساختار فیزیکی این دو با هم متفاوت است، لذا باید هر دو از حقوق برابر برخوردار باشند.
  • با کمال تاسف در سال‌های اخیر با عدم برابری بین زن و مرد بسیار در جامعه روبه‌رو بوده‌ایم. در عدم مساوات میان زنان و مردان، متاسفانه مشکلاتی در جامعه پیش آمده است، از جمله قانون حجاب را برای زنان مطرح کرده‌اند که هنوز سرنوشت آن مشخص نیست.
  • بنده با توجه به خط فکری‌ام، آقای دکتر پزشکیان را تایید می‌کنم، چراکه ایشان هم در راستای حقوق زنان گفته‌اند که باید به روشنی به مساله زنان پرداخته شود.
  •  متاسفانه در قوانین ما شاهد این تفاوت‌ها میان زنان و مردان بوده‌ایم، در این مدت تلاش‌هایی هم برای رفع آن صورت گرفته شده است؛ توانستیم بعضی از این قوانین را تغییر بدهیم، بعضی‌ها را خیر. بعضی از خشک‌‌اندیشی‌ها مانع از تغییرات به طرف تکامل می‌شود. قطعا رییس‌جمهور آینده به خواسته‌ها و مطالبات زنان شناخت دارد و با توجه به شناختی که از دکتر پزشکیان دارم، ایشان تلاش می‌کنند این اختلافات در زمینه حقوق و عدم مساوات بین زنان و مردان را رفع کرده و به جامعه نشان دهد که زنان و مردان هر دو انسان و از حقوق یکسانی برخوردار هستند.
  • اصلی‌ترین نیاز زنان، اکنون از بین بردن این عدم تساوی در حقوق است که در لایه‌لایه زندگی زنان سایه انداخته است. قوانین باید تغییر کند و در آن باید متذکر شد. بین زنان و مردان هیچ برتری وجود ندارد و مساوات بین آنها باید صورت گیرد.
  • رییس‌جمهور باید بتواند مسائل جامعه را چه از بعد سیاسی و چه قانون‌گذاری به سمت تساوی که مدنظر ما و فعالان زنان است سوق دهد. ان‌شاءالله که رییس‌جمهور فردی صالح باشد و در مسیردستیابی به تساوی حقوق زنان و مردان تلاش کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها