کد خبر: 663831
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۲:۴۷
| |

مناظره | پورمحمدی: تورم این سال‌های اخیر بالای ۴۰ درصد است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما و کارشناسان با اعداد و ارقام آشنایی داریم اما مردم مشکلات لمس می کنند و روزانه با گوشت و پوستشان مشکلات اقتصادی را درک می کنند.

مناظره | پورمحمدی: تورم این سال‌های اخیر بالای ۴۰ درصد است
کد خبر: 663831
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۸ ۲۲:۳۲:۴۷

پورمحمدی در بخش دیگری از زمان خود گفت: من قبلا هم گفتم که به جد معتقدم با نیروی کارشناسی باید مشکلات را حل کنیم. همچنان باید به نظرات کارشناسان بها دهیم. دولت سیاست گذار است و اولویت برنامه را باید با نظر مردم فراهم کنیم. امروز دنیای تخصص و تجربه است. اعداد و ارقام گواه هستند. ارقام دارد فریاد می زند و خودشان را نشان می دهد. من در جایگاهی که بودم سخت‌گیر بودم و به گواه کسانی که با آنان کار کردیم می‌گفتند موفق بودیم. اما بلندپروازی بدون پشتوانه جواب نمی‌دهد. توان اجرا وجود دارد باید همبستگی و دقت به واقعیات خارجی وجود داشته باشد. ثبات مالی رمز موفقیت اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اولین گام در این زمینه کنترل تورم است. تورم پنجاه ساله ما به طور متوسط ۲۰ درصد است. تورم این سال‌های اخیر بالای ۴۰ درصد است. در دریای مواج تورم می‌شود ثبات اقتصادی درست کرد؟ آیا می‌توان از ناترازی بانک‌ها عبور کرد؟ بخش بزرگی از نقدینگی‌ها قفل شده است یا سیاست‌های تکلیفی دولت است یا بنگاه داری این‌هاست یا مسائل دیگر. باید از شوک‌های ارزی جلوگیری کرد. بدون این‌ها نمی‌شود اقتصاد موفق و رشد هشت درصدی را اجرا کرد. بهره‌وری نیاز به مدیرانی با پشتوانه تخصصی دارد که شعار نمی دهند. به وعده‌ها وفادار هستند و حاشیه‌های آنان مشکل ساز نبوده و در این صورت مردم اعتماد می‌کنند که کار انجام بگیرند.  

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود:‌ بهروه‌وری با کارشناسی که حاشیه داشته و مشکلات دارد، امکان‌پذیر نیست. بدنه اجتماعی باید با ما همراهی کند و اعتماد کند. باید زیرساخت آن را فراهم کرد. با جهان خارج شوخی نکنیم؛ از قدرت دیپماسی با توان ملی‌مان استفاده کنیم. هر روز که تحریم داخلی خود را افزایش می‌دهیم می‌توانیم تحریم خارجی را حل کنیم؟ ما نگاهمان را به مسائل بین المللی را باید تغییر دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها