کد خبر: 664236
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۳:۱۵:۰۹
| |

مناظره | قاضی زاده هاشمی: توانستیم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیای آمریکا توسعه دهیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه زنان ما حجاب نیست، دغدغه اصلی زنان ما مربوط به تبعیض در فرصت ها است. ما باید فرصت‌های استعدادی آنان را پیدا کنیم و توسعه دهیم.

مناظره | قاضی زاده هاشمی: توانستیم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیای آمریکا توسعه دهیم
کد خبر: 664236
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۳:۱۵:۰۹

قاضی زاده هاشمی در بخش بعدی سخنان خود گفت: دولت ما باید نقش پیشرانی در تولیدات فرهنگی ایجاد کند. فرهنگ باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد. هنرمندان مورد توجه دولت ما قرار دارند. فرهنگ امروز ما مورد هجمه رقبا قرار می‌گیرد و سریالی مانند حشاشین در مصر تولید می‌شود که تاریخ ما را غلط می سازند. ما باید نسبت به هجوم فرهنگی غربی پاسخی در خور بدهیم.

وی افزود: دولت مردم از کارهای فاخر حمایت می‌کند. ما داستان‌های کهنی قبل از اسلام تا بعد از اسلام داریم، اسطوره‌های فوق‌العاده تاریخی داریم. رقبای ما اسطوره سازی می‌کنند و کاغذ سیاه می‌کنند تا اسطوره به خورد مردم و فرهنگ‌شان بدهند. اما ا اسطوره داریم، با توجه به اینکه ۲۳۰ هزار شهید در انقلاب اسلامی داریم، واقعا باید یک به یک تعریفی گسترده در ابعاد زندگانی آنان انجام دهیم. ما در دوره بنیاد شهید از هشت اثر حمایت کردیم اما یک دهه تعطیل بود و باید خودمان را به مردم و جهانیان در داخل کشور و خارج از کشور معرفی کنیم. فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی از صدر اسلام را به دنیا نشان داد. ما نباید بین خودمان و فرهنگ های دیگر دیوار بکشیم. باید جاده ابریشم فرهنگی را احداث کنیم و از میان این هجوم فرهنگی که در منطقه ما افتاده است، کار های انجام شده را با هنرهای دیگر نشان دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما توانستیم گفتمان مقاومت را تا دانشگاه کلمبیای آمریکا توسعه دهیم. ما باید تلاش کنیم در حوزه فرهنگ کارهای بزرگی انجام دهیم. ما باید فضا را باز کنیم. هنرمند باید بتواند تولیدات خود را انجام دهد، آزادی عمل داشته باشد و با استفاده و رعایت فرهنگ ایرانی و اسلامی آثار تولیدی بیشتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها