کد خبر: 663659
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۳:۴۰
| |

راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشکیان ممکن شده؛ اکنون نوبت شهروندان است

محمدرضا جلایی‌پور نوشت: اکنون نوبت شهروندان، نهادهای سیاسی و مدنی و گروه‌های مرجع و بسیج‌گران رای است که از فرصت استثنایی به دست‌آمده، برای ایران و برداشتن گامی موثر در مسیر بهبود زندگی شهروندان استفاده کنند. هر ساعتِ هر روز پیش رو تا انتخابات برای بسیج رای شهروندان از دست‌ندادنی است.

راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشکیان ممکن شده؛ اکنون نوبت شهروندان است
کد خبر: 663659
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۳:۴۰

«راهگشایی با مسعود پزشکیان» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم محمدرضا جلایی‌پور است که در آن آمده: راهگشایی برای ایران با حمایت از مسعود پزشکیان در انتخابات ۱۴۰۳ ممکن شده است. پزشکیان مصداق روشنی از اصلاحگر میانه و توافق‌ساز، ایران‌دوست، عدالت‌خواه، توسعه‌گرا و مردم‌سالار است. نامزدی برای تقویت « نهادسازی در پایین و توافق‌سازی در بالا». برای ساختن توافق‌های داخلی و موازنه بین‌المللی. برای روزنه و راهگشایی مصلحانه در بالا و پایین. برای عدالت‌خواهانه‌تر شدن گفتمان اصلاحگرانه در ایران. پزشکیان در دهه‌های گذشته توجه متوازنی به عدالت و آزادی داشته است، پاکدستی و صداقت کم‌نظیری دارد و به اقتضائات اصلاحگری تدریجی و قانونی و خشونت‌پرهیز التزام عملی و بلندمدت نشان داده است.

همچنین سوابق علمی و تجربه‌اش در دولت‌ها و مجالس متعدد، قابلیتش در ساختن توافق‌های حل مساله‌ای و ائتلاف‌های وسیع گشایشگر و توانایی‌اش در بهره‌گیری از بهترین مدیران و متخصصان کشور او را نامزد شایسته‌‌ای برای ریاست‌جمهوری کرده است. چند دهه مواضع سنجیده و اصلاحگرانه و منسجم پزشکیان در دفاع از گشایش مردم‌سالارانه، سیاست خارجی خادم امنیت و توسعه، سیاست اجتماعی کاهنده فقر و نابرابری، سیاست اقتصادی و صنعتی افزاینده رشد و «شغلِ خوب»، و دفاعش از میهن‌دوستی تکثرپذیر و حقوق و آزادی‌های اساسی همه ایرانیان، نیز او را به نامزدی بدل کرده است که می‌تواند سازنده توافق‌های برد-برد میان حاکمیت و شهروندان و افزاینده قدرت متشکل جامعه و ظرفیت حل‌مساله‌ای دولت شود. 

پزشکیان همچنین در جایی ایستاده است که می‌تواند بر شکاف‌ها و زخم‌های پرمخاطره متعددی پل بزند و مرهمِ ترمیم‌کننده بگذارد. شکاف ناراضیان معترض و حاکمیت، شکاف مرکز و پیرامون، شکاف میان‌داران و طردشدگان، شکاف محرومان و بهره‌مندان، شکاف جنسیتی و شکاف میان ایران و جهان. او در میدان این انتخابات می‌تواند ترکیبی از گروه‌های اجتماعی بزرگ و طبقات متوسط و کم‌برخوردار را نمایندگی کند..

همچنین حمایتِ اصولمندِ طیف بسیار گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه و اصولگرایان معتدل و بی‌نمایندگان سیاسی از دکتر پزشکیان در این انتخابات ممکن شده است. علی‌رغم ردصلاحیت‌های غیرعادلانه انتخابات همچنان رقابتی است به او می‌توان رای ایجابی داد و نه صرفا رای اعتراضی و سلبی. اکنون نوبت شهروندان، نهادهای سیاسی و مدنی و گروه‌های مرجع و بسیج‌گران رای است که از فرصت استثنایی به دست‌آمده، برای ایران و برداشتن گامی موثر در مسیر بهبود زندگی شهروندان استفاده کنند. هر ساعتِ هر روز پیش رو تا انتخابات برای بسیج رای شهروندان از دست‌ندادنی است. گشایش عملی و توان‌افزایی سیاسی و اقتصادی و مدنی، احیای امید اجتماعی، احیای سیاست، احیای همبستگی و انسجام ملی و بهبود زندگی طیف وسیعی از گروه‌های اجتماعی متکثر و بی‌صدا با ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان دست‌یافتنی است، به شرط بسیج حداکثری توان و حمایت‌های دغدغه‌مندان ایران. «ذی‌نفعان زندگی و امنیت و گشایش متحد شوید! پای ایران در میان است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها