کد خبر: 665250
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۰۸:۱۵:۲۴
| |

بخشش جوانی که با شلیک بی‌هدف جان پسر ۱۸ ساله را گرفت

مردی جوان که در جریان یک درگیری، ناخواسته مرتکب قتل شده بود، بخشیده شد.

بخشش جوانی که با شلیک بی‌هدف جان پسر ۱۸ ساله را گرفت
کد خبر: 665250
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۰۸:۱۵:۲۴

بخشش بدون قید و شرط و چشمداشت که از سوی اولیای دم پسری جوان در استان بوشهر اتفاق افتاد، باعث شد متهم به قتل به زندگی امیدوار شود.

به گزارش سایت جنایی، اولیای‌ دم این پرونده که در شهرستان دیر در استان بوشهر زندگی می‌کنند پس از چند جلسه‌ صلح سازشی که با تلاش مسئول کمیته سفیران صلح کشور و بازپرس پرونده برگزار شد، قبل از آنکه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان بوشهر فرستاده شود راضی به بخشش متهم به قتل فرزندشان شدند.

این پرونده هجدهمین روز مهر ۱۴۰۲ پس از آن تشکیل شد که یک درگیری در نزدیکی دریا رخ داد و شلیک گلوله باعث مرگ جوانی ۱۸ ساله‌ای شد.

پس از آن تحقیقات جنایی در مورد پرونده آغاز و متهم به قتل در صحنه تیراندازی مرگبار دستگیر شد.

شروع تحقیقات حکایت از آن داشت که خانواده جوان متهم به قتل در کنار دریا دکه فلافل‌فروشی داشتند، اما  گروهی دیگر که متشکل از چند خانواده بودند به این موضوع اعتراض داشتند و همین باعث اختلاف و درگیری شده بود. معترضان می‌گفتند باید دکه را از آنجا به جای دیگری انتقال دهند ولی قاتل که مشغول کاسبی بود، اصرار داشت دکه همان‌جا بماند و هرازگاهی درگیری و اختلاف بالا می‌گرفت. در نهایت در روز درگیری مرگبار متهم به قتل ۲۵ ساله با اسلحه شکاری قصد ترساندن طرفین درگیری را داشت. همزمان حامد که دانش‌آموز سال دوازدهم بود و ۱۸ سال داشت، از همه جا بی‌خبر بعد از تمرین در باشگاه بدنسازی به نزدیکی دکه فلافل‌فروشی رفته بود و قصد داشت از بستنی‌فروشی که در نزدیک فلافل‌فروشی بود بستنی بخرد که دید دعوایی در جریان است. حامد سوار موتورش شد و به سمت محل دعوا رفت و دوستان و فامیل‌هایش را دید که دعوا را نگاه می‌کردند. حامد قصد داشت موتورش را پارک کند و به جمع دوستان و آشنایان بپیوندد که متهم ۲۵ ساله‌ برای ترساندن طرفین درگیری تیری شلیک کرد و گلوله بی‌هدف به حامد خورد و او را راهی بیمارستان کرد.

پس از آن، جوانی که تیراندازی کرده بود به اتهام بر هم زدن نظم عمومی و مجروح کردن یک نفر با شلیک گلوله در محل دستگیر شد. ساعتی بعد با فوت حامد روی تخت بیمارستان، پرونده جنایی شد.

تحقیقات در مورد ماجرای منجر به قتل حکایت از آن داشت که حاضران در درگیری مرگبار ۲۰ نفر بودند و در هر طرف درگیری ۱۰ نفر حضور داشتند. بازپرس ویژه قتل شهرستان دیر با شروع تحقیقات پی برد که حامد دخالتی در دعوا نداشت و فقط قصد تماشا داشت. همچنین مشخص شد پدر و مادرش وقتی پنج ساله بود، جدا شدند و پس از آن پدرش ازدواج کرد و او با پدر و نامادری خود زندگی می‌کرد. پدر و مادر حامد در درخواست‌هایی جداگانه درخواست قصاص متهم به قتل فرزند خود را مطرح کردند، چون معتقد بودند فرزندشان بی‌گناه کشته شده است.

در حالی که بازپرس پرونده فقط چند جلسه برای تکمیل تحقیقات تشکیل داده بود و بازجویی و تحقیق از متهم پرونده ادامه داشت، در نهایت هر دو اولیای دم راضی به بخشش متهم به قتل فرزندشان شدند.

ابتدا پدر حامد که تصمیم به بخشش داشت، در جلسات اولیه صلح و سازش تصمیم را به عهده همسر سابق خود گذاشت تا هرچه مادر تصمیم بگیرد همان شود.

سپس مادر حامد نیز حاضر شد بدون هیچ چشمداشتی قاتل فرزندش را ببخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها